Improving the Quality of Graduates by Maximizing the Functions of Educational Management in Schools

Authors

  • Mochamad Fauzi Ali Administrasi Pendidikan, Universitas Galuh Ciamis
  • Lilis Kholisah Nuryani Administrasi Pendidikan, Universitas Galuh Ciamis

DOI:

https://doi.org/10.51454/jet.v4i3.251

Keywords:

education management, graduate quality, rabbani generation

Abstract

Efforts to improve the quality of education by implementing educational management and establishing quality standards have been made by the government. However, to create a quality education, good governance is needed to support the achievement of educational goals, requiring effective educational management. This research aims to describe the educational management applied by RA Generasi Rabbani Ciamis to improve the quality of its graduates. The researcher interviewed the school principal, vice-principal, and a teacher, and analyzed various documents such as lesson plans, student reports, school programs, and facilities. The results show that the school has implemented effective educational management functions to improve the quality of its graduates, including planning, implementation, monitoring, evaluation, and improvement (PDCA). RA Generasi Rabbani Ciamis is aware of the importance of implementing educational management to produce quality students who are competitive upon graduation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aisyah, A. I. S. Y. A. H. (2018). Perencanaan Dalam Pendidikan. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 7(1), 715-731.

Albab, U. (2021). Perencanaan Pendidikan dalam Manajemen Mutu Terpadu Pendidikan Islam. Jurnal Pancar (Pendidik Anak cerdas dan Pintar), 5(1), 119-126.

Elvira, E. (2021). Faktor Penyebab Rendahnya Kualitas Pendidikan dan Cara Mengatasinya (Studi pada : Sekolah Dasar di Desa Tonggolobibi). Iqra: Jurnal Ilmu Kependidikan Dan Keislaman, 16(2), 93–98. https://doi.org/10.56338/iqra.v16i2.1602

Fadli, M. (2017). Manajemen Peningkatan Mutu Pendidikan Muhammad Fadhli Pendahuluan Mutu merupakan sesuatu yang dianggap salah satu bagian penting , karena mutu pada dasarnya menunjukkan keunggulan suatu produk jika dibandingkan dengan produk lainnya . Penignkatan mutu mer. Jurnal Studi Management Pendidikan, 1(02), 26.

Fitriani, F. I. T. R. I. A. N. I. (2018). Siklus Pdca Dan Filosofi Kaizen. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 7(1), 625-640.

Flora Krisnawati, & Yulianto. (2018). Manajemen Dalam Meningkatkan Mutu Lulusan Sd Negeri 2 Pringsewu Barat. Parameter, 3(1), 69–87. https://doi.org/10.37751/parameter.v3i1.56

Gunawan, L. N. (2017). Kontrol Diri dan Penyesuaian Diri dengan Kedisiplinan Siswa. Psikoborneo: Jurnal Ilmiah Psikologi, 5(1), 16–24. https://doi.org/10.30872/psikoborneo.v5i1.4326

Lauma, I., & Pido, S. A. (2018). Efektivitas Pelaksanaan Supervisi Kepala Sekolah terhadap Standar Proses Pembelajaran Pendidikan Agama Islam di SMK Negeri 1 Kaidipang Kabupaten Bolaang Mongondow Utara. Jurnal Ilmiah Al-Jauhar, 3(2), 1–23.

Malaikosa, Y. M. L. (2021). Strategi Kepala Sekolah dalam Mengimplementasikan Manajemen Berbasis Sekolah untuk Meningkatkan Mutu Sekolah. Idaarah: Jurnal Manajemen Pendidikan, 5(1), 1. https://doi.org/10.24252/idaarah.v5i1.20270

Mardiharto, M. (2019). Pembangunan Sumber Daya Manusia Melalui Bidang Pendidikan Agama Kristen. PASCA J Teol Dan Pendidik Agama Kristen, 15(2), 28–32.

Mukarromah, S., Rosyidah, A., & Musthofiyah, D. N. (2021). Manajemen Pembelajaran dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan di Madrasah. Ar-Rosikhun: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 1(1), 54–62. https://doi.org/10.18860/rosikhun.v1i1.13889

Nasyirwan. (2017). Pencapaian 8 (Delapan) Standar Nasional Pendidikan oleh Kepala Sekolah untuk Meningkatkan Mutu Lulusan. Manajer Pendidikan, 9(6), 724–736.

Nur, M., Harun, C. Z., & Ibrahim, S. (2016). Pendidikan Pada Sdn Dayah Guci Kabupaten Pidie. Jurnal Administrasi Pendidikan, 4(1), 93–103.

Nur, M., Ibrahim, S., & Harun, C. Z. (2016). Manajemen Sekolah Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Pada Sdn Dayah Guci Kabupaten Pidie. Pascasarjana Universitas Syiah Kuala, 11(1), 93.

Rajaloa, N. ., R, H., & Hajuan, M. . (2019). Tanggapan Tenaga Kependidikan terhadap Penerapan Full Day School di SMA Negeri 4 Kota Ternate. Jurnal Geocivic, 2(2).

Syafi’i, I. (2017). Tujuan Pendidikan Islam. Al-Tadzkiyyah. Jurnal Pendidik Islam, 6(2), 151–166.

Tien, Y. (2017). Manajemen peningkatan mutu lulusan. Manajer Pendidikan, 9(2), 579–787.

Published

2023-06-13

How to Cite

Fauzi Ali, M., & Kholisah Nuryani, L. (2023). Improving the Quality of Graduates by Maximizing the Functions of Educational Management in Schools. Journal of Education and Teaching (JET), 4(3), 324-338. https://doi.org/10.51454/jet.v4i3.251